Ugrás a navigációra

Hírek a nagyvilágból

Nagyar Távirati Iroda


Az MTI egészségügyi híreinek válogatása a világ minden tájáról, az orvostudomány minden területéről. Azokat a híreket válogatjuk ki, amelyek olyan tudományos eredményeket tartalmaznak, amelyek közvetlenül hatással lehetnek az Ön egészségére, vagy amely eredményeket fel tudja használni egészsége helyreállítására, vagy megőrzésére.

 

tojás

Kínai kutatók szerint a tojásfehérje fogyasztása ugyanolyan mértékben segíthet a vérnyomás csökkentésében, mint a hagyományos vérnyomáscsökkentők.

A kínai Csilin Egyetem kutatói tanulmányukat az Amerikai Vegyésztársaság (ACS) New Orleansban folyó éves tanácskozásán mutatták be kedden.

makréla rák

A közönséges halolajban megtalálható egyik anyag jelentősen csökkenti a súlyos influenza tüneteit, és a jövőben a vírusra gyógyírt jelentő szer alapját is képezheti japán kutatók szerint.

cékla

Tíz higanymilliméterrel csökkenti a vérnyomást egy pohárnyi céklalé - erre az eredményre jutottak brit orvosok.

A pohár két és fél deciliternyi italt jelent. A bartsi és londoni egyetemek orvosai olyan alanyokon tesztelték a cékla hatását, akiknek magas a vérnyomásuk. Az adatok szerint a zöldség leve órákra lejjebb viszi a vérnyomást, sőt, még másnap is jelentkezik hatása. Mindez a benne lévő nitrátnak köszönhető.

mozgás

A fiatalkori rendszeres testmozgás segíthet csökkenteni az öregkori csonttörés kockázatát - derült ki egy új tanulmányból, amelynek megállapításait az Amerikai Sportorvosi Ortopédiai Társaság (AOSSM) chicagói rendezvényén ismertették a szakemberek.

fehérjedús reggeli

A fehérjében gazdag reggeli jelentősen javítja az étvágy kontrolálását és csökkenti az egészségtelen, zsírokban és cukorban gazdag esti nassolást - derítette ki egy amerikai kutató.

Heather Leidy adjunktus az első szakember, aki azt vizsgálta, hogyan hat az elfogyasztott reggeli az emberek étvágyára, illetve az esti nassolásra a fiatalok esetében, akik életmódjukból fakadóan sokszor kihagyják a reggelit.

gyermek sport

A testmozgás kulcsszerepet játszhat a gyermekeknél a stresszes szituációkkal való megbirkózásban - derült ki egy új tanulmányból, amely elsőként mutatott ki kapcsolatot a fizikai aktivitás és a stresszhelyzetekre adott hormonális válaszreakció között gyermekeknél.

cukros üdítő

A cukrozott üdítőitalok fogyasztása évente több mint 180 ezer halálesettel hozható összefüggésbe világszerte, elsősorban a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának elősegítése miatt - derült ki egy új tanulmányból.

A kutatók szerint a tizenöt legnépesebb ország közül Mexikóban volt a legmagasabb a cukros szomjoltókkal összefüggésbe hozható halálozások aránya: éves szinten 318 eset egymillió felnőttre. Japánban volt a legalacsonyabb a ráta: éves szinten tíz az egymillióhoz.

alvás és szívbetegség

Nagyobb a szívelégtelenség kockázata azoknál az embereknél, akiknek problémájuk van az elalvással - mutatták ki norvég szakemberek több mint 50 ezer embert 11 éven át nyomon követő kutatásukban.

alkohol fogyasztás

A kanadai Addiktológiai és Mentálhigiéniai Központ (CAMH) új tanulmánya szerint ma már az alkohol a harmadik vezető oka a betegségeknek és sérüléseknek globálisan, függetlenül attól, hogy a felnőttek többsége tartózkodik az alkoholfogyasztástól világszerte.

dibetes

A cukorbetegség megelőzése szempontjából fontosabb, hogy az ember félóránként felálljon az íróasztal mögül egy-egy öt perces sétára, mint az, hogy rendszeresen lejárjon az edzőterembe - derült ki egy új tanulmányból.

A Leicesteri Egyetem kutatóinak eredményei tovább bővítik azon bizonyítékok tárházát, amelyek szerint a hosszú ideig való egy helyben ülés veszélyes következményekkel járhat, még akkor is, ha az ember rendszeres testedzést végez mellette.

Oldalak

Feliratkozás RSS - Hírek a nagyvilágból csatornájára


Main menu 2

Dr. Radut Consulting